Ik laat je in deze post geen tulpen, narcissen en krokussen zien, maar bloeiers in de vrije natuur. Foto's dus van wilde planten. Planten die ik de afgelopen maanden gezien heb in natuurgebieden in de omgeving, langs het spoor, langs sloten en in bermen. Ze staan niet in volgorde van verschijnen.
Normaal gesproken vertel ik er een en ander over, maar in deze en ook de volgende post laat ik je alleen genieten van de foto's. Het enige wat er bij staat is de naam.
Hoewel de paardenbloem al uitgebloeid is, begin ik daarmee, omdat dit een plant is die het meest uitbundig bloeit en in dit geval zelfs een heel weiland in beslag neemt.
paardenbloem
klein hoefblad
gewoon speenkruid
wilgenkatjes














Prachtige serie van wat er overal alweer in bloei staat Geer.
BeantwoordenVerwijderenDat is genieten .
Groetjes Tinie
Dank je wel Tinie. Het werd ook weer eens tijd om wat aandacht aan de plantjes te besteden.
VerwijderenWat een bloemenweelde ,heel fraai vastgelegd Gerard. Gelukkig nog op vele plekken te vinden en hopen dat ze de kans krijgen te blijven staan en niet voortijdig gemaaid te worden.
BeantwoordenVerwijderenGroeten,
Roos
Ja, je zou er blij van worden en deze zullen echt niet gemaaid worden, want op die plekken wordt dat niet gedaan.
VerwijderenWerkelijk fantastisch Geert!
BeantwoordenVerwijderenIk hou van geel in de natuur en kan dan ook enorm genieten van hele weilanden vol paardenbloemen en boterbloemen. Ook zijn hier de dijken vol met koolzaad en als je er dan langsfiets (helemaal over de dijk) dan geniet ik ook met volle teugen. Jij laat hier een prachtig scala zien en een schitterende variatie. Heerlijk als je al die namen er ook nog bij weet te noemen. Geweldig!
Groetjes, Helma
Wat een eer................. Dank je wel Helma
BeantwoordenVerwijderenHoi Geer.
BeantwoordenVerwijderenHeerlijk de eerste foto met dat veld vol bloemen.
Verder heb je veel mooie bloemen laten zien en ook zo mooi van kleur.
Een genot om het te zien.
Groettie van Patricia.
Dank je wel Patricia.
BeantwoordenVerwijderen