Weert en omgeving

Introductie Natuur in Weert en omgeving.
Op onderstaande tabel zie je een overzicht van de door mij bezochte natuurgebieden. Deze kun je aanklikken.
Woorden in de berichten die rood gekleurd zijn, verwijzen naar een onderwerp. Als je daar op klikt kom je in dat bericht terecht. Door links bovenaan het scherm op het pijltje te klikken, ga je weer terug naar het vorige bericht.

"De huidige gemeente Weert en omgeving was in oude tijden voor ¾ omringd door woeste gronden, plassen en moerasgebieden. Het "eiland van Weert" kon toen ook alleen maar bereikt worden via hoger gelegen zandruggen (een overblijfsel uit de ijstijd), die in de moerassige gebieden lagen." (Bron: Stan Smeets, in "Andermaal Altweert").
Volledige tekst >>

Select language

Volgers


zaterdag 20 november 2021

Negen jaar "Weert en natuur"

Alweer een blogjaar voorbij. Ik begon met "Weert en natuur" op 19 november 2012, dus gisteren was het precies NEGEN jaar geleden, dat ik mijn eerste post ("Heykersbroek") plaatste. Dit is post nummer 326.
Een gemiddelde van 36 per jaar.  Dit jaar heb ik 15 posts geplaatst. Inmiddels is het totaal van 300.000 pageviews (bezoekjes aan mijn blog) ruim overschreden  !!!! Vorig jaar waren er meer dan 36.000 views. Iets waar ik meer dan tevreden mee was, maar dit jaar (schrik niet) zijn dit er ruim 58.000 geworden. Een gemiddelde van 158 views per dag. Afgelopen maand waren het er maar liefst 3285 zoals je in het overzicht kunt zien. Een bewonderenswaardig aantal, waarbij ik me steeds weer afvraag wie dat toch geweest kunnen zijn en waarom die bezoekers niets van zich laten horen.
Al jaren stond mijn post otterontsnippering (van februari 2013) bovenaan in de top 5 meest bekeken posts Iets wat ik altijd heel bijzonder heb gevonden. Blijkbaar leefde het onderwerp in het begin meer bij de bezoekers dan in de afgelopen jaren, want die interesse wordt  elk jaar minder. Waar dat vandaan komt, weet ik niet. Dit  jaar is die post in elk geval gezakt naar plek 5. En dat, terwijl  nota bene  het jaar 2021 door de Zoogdierenvereniging is uitgeroepen tot "Het jaar van de otter". Ook in België en Duitsland is de otter het dier van het jaar 2021 geworden.


De 5 meest bezochte posts in deze 9 jaar zijn :
1. Waarom is het water van het Blauwe meertje zo blauw? (3085 views)
2. Paddenstoelen in de winter.(2936 views)
3. De koekoeksbloem (2629 views)
4. Natuurgebieden in Weert; een overzicht.(2467 views)
5. Otterontsnippering. (2301 views)
“Waarom is het water zo blauw? “ is overigens niet de meest bezochte post van dít jaar zoals je in bovenstaand overzicht ziet. Dat is namelijk voor het 2e jaar "Paddenstoelen in de winter" van januari 2015. Gevolgd door  "de Koekoeksbloem" van mei 2013. Dan pas komt de post over het blauwe water van het Blauwe meertje. Ook was er dit jaar best veel interesse in de post Bermbeheer , die ik pas in juni dit jaar geplaatst heb.

Vorig jaar meldde ik dat er 20 volgers waren. In verhouding met de vele pageviews is dat eigenlijk weinig. Zal wel grotendeels aan me zelf te wijten zijn. Ik timmer waarschijnlijk te weinig aan de weg.  Het is echter weer fijn te constateren dat er toch nog 9 volgers zijn bij gekomen. Fijn om dat te zien. Hopelijk is dit een stimulans voor anderen om zich ook aan te melden. Het verplicht tot niets en ik waardeer het zeer.
Ik wil de 29 volgers dan ook van harte bedanken en vooral degenen die trouw een reactie plaatsen. In het overzicht helemaal bovenaan zie je dat er de afgelopen 8 jaar in totaal 1003 keer gereageerd is. Een gemiddelde van 150 per jaar. Een mooi aantal, maar het is natuurlijk nog veel te weinig als je het vergelijkt met het aantal pageviews. Tegen de andere bezoekers wil ik dan ook zeggen: aarzel niet om eens te reageren of iets te vragen. Je hoeft daarvoor niet eens een volger te zijn.



2 opmerkingen:

  1. Hoi Geer.

    Ik lees je post heel graag.
    Leer ervan, hoewel ik het ook steeds weer snel vergeet ( leeftijd, denk ik ).
    Maar toch blijft er echt wel iets hangen wat ik dan later ineens toch weet.

    Dus ik bedank je voor het werk wat je erin steekt en vind dat je ook echt meer volgers verdiend.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen Patricia. Je vergeet niet, maar weet het even niet, tot je het weer ziet.
    Ik ken dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief